همبستگي با زندانيان سياسي

Sunday, March 11, 2007

دومين بيانيه‌ی جمعی از پيوستگان به اعتصاب غذای فعالان زن بازداشت‌شده


چهارمين روز اعتصاب غذای خود را در شرايطی آغاز کرديم که هنوز از شرايط خانم‌ها شادی صدر و محبوبه عباسقلی‌زاده در زندان اطلاع چندانی نداريم. خانم محبوبه عباسقلی‌زاده تاکنون نتوانسته است کوچک‌ترين تماسی با خارج از زندان داشته باشد. گفته می‌شود که وی در زندان انفرادی است و مأموران زندان کوچک‌ترين اطلاعی از او به دخترانش که از آن روز مدام به زندان اوين مراجعه می‌کنند نمی‌دهند.

شادی صدر تنها توانسته است در تماس تلفنی دوسه‌دقيقه‌ای با همسرش حسين نيلچيان، دخترش دريا و دوستش آسيه امينی صحبت کند. وی در اين تماس گفته است که آنان انتظار آزادی زودرس او را نداشته باشند.

همچنين آسو صالح، پيمان نعمتی، وريا تدين و تعدادی ديگر از بازداشت‌شدگان اجتماع روز ۸ مارس در سنندج کماکان در اسارت به‌سر می‌برند. گفته می‌شود که آسو صالح در اعتراض به بازداشت غيرقانونی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

خالد هردانی، شهرام و فرهنگ پورمنصوری نيز که همزمان با دستگيری‌های تازه، از چهارشنبه شب به‌طور ناگهانی از زندان اوين به قرنطينه زندان رجائی‌شهر منتقل شده‌اند، در اعتراض به ناروشن بودن پرونده خود از پنجشنبه ۱۷ اسفند دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

فردا دوشنبه چهارمين اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو آغاز به‌کار می‌کند. در چندهفته‌ای که اين اجلاس به‌کار خود ادامه می‌دهد بکوشيم که اعضا و ناظران اين شورا و گزارشگران ويژه سازمان ملل را در جريان آخرين تحولات مربوط به نقض حقوق بشر در ايران و به‌خصوص آنچه که در زندان‌ها می‌گذرد، قرار دهيم.

ده روزی بيش به نوروز باقی نمانده است. دست ياری به‌هم دهيم تا تمامی زندانيان سياسی لحظه تحويل سال نو را در خانه و کنار عزيزانشان سپری کنند.

آينده آزاد، فرود سياوش‌پور، علی مختاری، حجت نارنجی

۲۰ اسفند ۱۳۸۵

2 Comments:

  • At 7:45 pm, Blogger Damon Golriz said…

    پاینده باشید
    دامون گلریز

     
  • At 9:12 pm, Blogger Unknown said…

    ما همجنسگراها هم برای آزادی وطن از زیر بار استبداد تلاش می کنیم و حمایت خود را از این زنان فرهیخته نیز اعلام می داریم. از وبلاگ تیزبین هم لطفا دیدن فرمائید:
    http://tizbin.wordpress.com/

     

Post a Comment

<< Home