همبستگي با زندانيان سياسي

Thursday, July 26, 2007

سومين بيانيه جمعی از پاسخ‌دهندگان به فراخوان ۳ روز اعتصاب غذا

در اعتراض به نقض حقوق بشر

امروز سومين و آخرين روز اعتصاب غذای ما در پاسخ به فراخوان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که رئيس آن محمد صديق کبودوند از هفته‌ها پيش اسير زندان‌های جمهوری اسلامی است، می‌باشد. ظرف ديروز و امروز اطلاع يافتيم که دوستانمان شهلا بهاردوست، فروردين جوادی، علی روشن، شيما کلباسی و توران همتی هم در اين روزها به همراه ما به فراخوان اعتصاب غذا پاسخ مثبت داده اند. کماکان از دوستانی که دعوت عمومی به اعتصاب غذا کرده‌اند خبر تازه‌ای منتشر نشده و پايگاه‌های اينترنتی‌شان به‌روز نشده است و اين امر موجب نگرانی ما نسبت به شرايطشان شده است.

از وضعيت احمد قصابان، مجيد توکلی، احسان منصوری، کيوان انصاری، ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندی که از چند روز تا دو هفته در اعتصاب غذا به سر می‌برند خبر دقيقی در دست نيست. گفته می‌شود که علاوه بر احمد قصابان، مجيد توکلی نيز به اتاق اعتراف‌گيری مصطفی کریمی رئیس بند ۲۰۹ اوين که محل فیلمبرداری از هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش نیز بوده است، برده شده است. با وجود مقاومت اين دانشجويان در مقابل "اعتراف" به جرائم ناکرده، شواهد حاکی از ادامه فشار شکنجه‌گران زندان بر آنان است.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران مصطفی دریانورد پس از سپری نمودن ۳۰ روز اعتصاب غذا پس از مذاکره با مجری داخلی و معاون زندان اوین و گرفتن قول مساعد از آنان برای اجرای اصل تفکیک جرایم و انتقال وی به نزد سایر زندانیان سیاسی روز گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داد و به اين ترتيب قدری از نگرانی ما نسبت به خطراتی که جان وی را تهديد می‌کند، کاسته شد.

بستگان ۱۶ تن از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانشآموختگان ادوار تحکیم وحدت (سید محمد تقی هاشمی، بهاره هدایت، علی نیکو نسبتی، مهدی عربشاهی، حنیف یزدانی، علی وفقی، عبدالله مومنی، مجتبی بیات، بهرام فیاضی، مرتضی اصلاحچی، مسعود حبیبی، آرش خاندل، سعید حسیننیا، اشکان قیسوند، عزت الله قلندری و حبیب حاج حیدری که در سالروز فراز دانشجوئی ۱۸ تير دستگير شده، بيش از دو هفته است که در زندان هستند، خواهان اعلام اتهام و محل بازداشت آنان و امکان ملاقات با ایشان گشته‌اند .

ما در پايان امشب اعتصاب غذای خود را با آرزوی لغو حکم اعدام عدنان حسن‌پور و هيوا بوتيمار و آزادی هر چه زودتر آنان و ديگر زندانيان سياسی خاتمه می‌دهيم و به همراه ديگر کوشندگان حقوق بشر، مبارزه برای آزادی آنان را به اشکال ديگر پی می‌گيريم.

۴ مرداد ۱۳۸۶

آينده آزاد، روشنک احمدى، آرش ايرانى، يدالله بلدى، شهلا بهاردوست، فروردين جوادی، جعفر حسين‌زاده، علی روشن، فرود سياوش‌پور، بهرام عباسى، شيما کلباسی، داريوش مرادی، خليل مومنى، توران همتی

Hambastegi1384@yahoo.com

www.hambastegi83.blogspot.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home